Projeler

Proje Adı: Öğretmen adaylarının çocuk hakları ve çocuk ihmal-istismarı ile ilgili olarak bilgilendirilmesi projesi

Çoban T. , Doğan B. , Kavaklı D. , Korkmaz A. C. , Bahadır B. , Has Akdağ F. , Deniz A. , Banko Bal Ç. , İlhan İyi T. , Guler Yıldız T. , Turan F. , Esen Çoban A. , Gönen M. (2021) Bir eğitim fakültesi öğrencilerinin çocuk hakları, çocuk ihmal ve istismarı ile ilgili bilgi ve görüşlerinin değerlendirilmesi. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi. 6(3): 281- 295. doi.org/10.35232/estudamhsd.919458

Dezavantajlı bölgelerde yaşayan okul öncesi dönem çocuklarının sosyal duygusal ve sağlık gelişimlerinin değerlendirilmesi projesi

Mayıs 2014’te Hacettepe Üniversitesi ile Nebraska Üniversitesi arasında bir işbirliği protokolü imzalanmıştır. Bu kapsamda Erken Çocukluk Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde Nebraska Üniversitesi Department of Child, Youth, and Family Studies ile birlikte yürütülecek “Dezavantajlı bölgelerde yaşayan okul öncesi dönem çocuklarının sosyal duygusal ve sağlık gelişimlerinin değerlendirilmesi” projesi başlatılmıştır. Bu proje için Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Biriminden de destek alınmıştır. Halen sürmekte olan projede Türkiye’de 500, Amerika’da 300 çocuğa ait sosyal duygusal gelişim, öz düzenleme becerileri, mizaç özellikleri, dil gelişimi, sosyal duygusal gelişim, beslenme ve sağlık durumlarına ait veriler toplanmış ve düzenlenmiştir. Ayrıca çocukların devam ettikleri okullardaki ortam özellikleri ile öğretmen çocuk etkileşiminin kalitesi de değerlendirilmiştir. Ayrıca proje kapsamında çalışan Okul Öncesi Eğitimi Bölümü asistanları, veri topladıkları anaokullarında dil gelişimi, beslenme, medya okuryazarlığı, aile-çocuk ilişkisi, çocuk kitapları, anne-baba tutumları gibi konularda velilere 15 kez seminer vermişlerdir. Proje sonuçlarının kültürel ve kültürlerarası karşılaştırmaları yapılarak yayınlanmaktadır. Aşağıda projeden üretilmiş konferans bildirilerinden örnekler verilmiştir.

Gönen, M., Güler Yıldız, T., Veziroğlu, M. & Özbay, İ. (2016). “The Investigation of Relation Between Children’s Temperament and Social-Emotional Development in Disadvantaged Districts.” 2016 CYFS Summit on Research in Early Childhood, Nebraska, USA.

Güler Yıldız, T., Gönen, M., Ülker-Erdem, A., Uçuş, Ş., Garcia, A. Raikes, H., Acar, İ., Dawis, D., Özbay, İ., Özkan, F. & Dereli, F. (2017). Relations between Development and Executive Functions in Low Income Children: Turkey and US Preschoolers. SRCD Biennial Meeting., Texas, USA.